Ledere i trivsel er bedre ledere
Nye værktøjer til arbejde med lederes trivsel
Tre værktøjer til arbejde med lederes trivsel
-
Værktøj 1. Styrk din dialog med nærmeste leder – sæt fokus på dine mål og din trivsel
Du skal som leder passe på dig selv og sørge for at få hjælp til det. Det er vigtigt for din trivsel og dine resultater.
-
Værktøj 2. Styrk ledelsesgruppen – sæt spot på jeres samarbejde og resultater
Du skal som leder af ledelsesgruppen sørge for, at I arbejder systematisk med jeres samarbejde og resultater. Lederne skal hver især tage fuldt ansvar for samarbejdet. Det er afgørende for jeres trivsel. Hjælp hinanden, del resurser og støt hinanden i svære sager.
-
Værktøj 3. Styrk virksomheden – styrk resultaterne med en plan for ledertrivsel
Du skal som topleder tage ansvar for ledernes trivsel i din del af virksomheden. Lav en plan for ledertrivsel for at løfte jeres resultater. Plan for ledertrivsel slår fast, at det er god ledelse at passe på sig selv og hinanden, og den afklarer, hvordan I får det til at ske.
Bestil værktøjerne
Hvis du vil arbejde med værktøjerne, skal du, når du bestiller dem, give samtykke til, at vi må kontakte dig om et par måneder for at høre om dine erfaringer. Derfor beder vi også om dit navn, arbejdssted og e-mail.
Pris:
Gratis
Erfaring i brug af værktøjer
-
Vi har mærket en tro på, at vi kan støtte hinanden i ledergruppen
For Allan Markussen, områdedirektør i Sparekassen Sjælland-Fyn, er lederes trivsel en ligning, som i sidste ende boner ud på bundlinjen.
Udfordringen er at få lederne i ledergruppen og HR involveret i processen med at skabe motivation og trivsel. Her kan Allan Markussen se et stort potentiale og hjælp i at have et værktøj, som kan fungere som motor.
-
Ledere i trivsel er med til at skabe bedre resultater
For Jesper Lund Wimmer, områdedirektør i Sydbank, er både hans egen og lederkollegaernes trivsel afgørende for, at de sammen og hver for sig kan bidrage positivt til trivsel, samarbejde og dermed opnå bedre resultater.
Her er det en stor hjælp at have værktøjer, som på enkel og intuitiv vis fremmer en god dialog og samarbejdsproces i ledergruppen på en struktureret måde.
-
Jeg taler med alle om deres trivsel, men ingen spørger mig, hvordan jeg har det
Det er svært selv at sætte sin trivsel som leder på dagsordenen. Omvendt er erfaringen også, at ingen andre gør det, fortæller to ledere i finanssektoren. De har testet et værktøj, som kan støtte ledere i at arbejde med deres egen trivsel og kan bruges som anledning til også at tale med chefen om det.
-
Ved I, hvad jeres direktør forventer af jer?
Når ledernes trivsel skal bruges strategisk til at løfte forretningen, kan HR med fordel gå forrest i processen, bl.a. ved at lade lederne selv udpege de vigtigste fokusområder for deres trivsel. Det viser erfaringerne fra to HR-kollegaer, som har testet et værktøj, som kan hjælpe med at facilitere netop den proces.
-
Vigtigt med fokus på lederes trivsel, også selvom der ikke er problemer
Når vi taler trivsel, handler det altid om, hvad vi kan gøre for medarbejderne. Men hvordan er det egentlig altid at være den, der skal lukke hullerne, spørger Jesper Mathiassen, afdelingsdirektør i Jyske Bank – Private Banking Syd. Han har med et positivt resultat testet et værktøj, som skal hjælpe ledergruppen som samlet enhed med at styrke samarbejdet og resultaterne, bl.a. ved at fokusere på deres trivsel.
Hvem står bag?